Lista: 100 opinionsbildare med strst makt i sociala medier

Hr r rankingen av de 100 mest inflytelserika opinionsbildarna inom hllbarhet p sociala medier. Ta reda p om ditt namn r med p listan!

Pixabay
Pixabay.com

Hr r rankingen av de 100 mest inflytelserika opinionsbildarna inom hllbarhet p sociala medier. Ta reda p om ditt namn r med p listan!

Bakom underskningen Sustainability Engagement Mapping str Whispr Group och Sustainable Brand Insight som ocks ligger bakom varumrkesstudien Sustainable Brand Index.

Rapportenrankar fretag, politiker, organisationer och opinionsbildare inom hllarbarhet med utgngspunkt i det digitala samtalet p Twitter.De som hamnar i toppen p listan har visat hgst trovrdighet och engagemang i sociala medier.

Studien grundas pdata publicerat p Twitterunder de senaste 12 mnaderna ochhar skett genom enkombination av statistisk textanalys och manuell selektion.Anledningen att Twitter r i fokusberor p att det rdr opinionen fr hllbarhet sker i dag. I den hr typen av studier tittar man ofta p hur mnga fljare man har och hur aktiv man r, men det har inte vi gjort. Vi har i stlletunderskt hur man uppfattas av andra, om mnniskor interagerarmed dig och hur trovrdigdu upplevs av andra. Rankingen r baserad p tv faktorer. Den ena r dialog,om ochmed vilka man interagerar med och den andra mter en generell engagemangsniv fr mnet hllbarhet, sger Erik Elvingsson Hedn, vd fr Sustainable Brand Insight.

Lista:

1-10

11-20

21-30

31-40

41-50

51-60

61-70

71-80

81-90

91-100

Ls mer om studien Sustainability Engagement Mappinghr.