Lönsam klimatstrategi – så får du klimatnytta och lönsamhet att gå hand i hand

Hållbarhet har gått från att tidigare vara separat från varumärket till att bli mer och mer integrerat. Alla företag måste idag förstå hur hållbarhet integreras i varumärket samt hur man på bästa sätt arbetar med det. Den här utbildningen handlar om vad hållbarhet innebär för ert varumärke och hur ni ska gå tillväga för att kommunicera det så effektivt och trovärdigt som möjligt.

Strategisk hållbarhetskommunikation – varumärke och positionering

Hållbarhet har gått från att tidigare vara separat från varumärket till att bli mer och mer integrerat. Alla företag måste idag förstå hur hållbarhet integreras i varumärket samt hur man på bästa sätt arbetar med det. Den här utbildningen handlar om vad hållbarhet innebär för ert varumärke och hur ni ska gå tillväga för att kommunicera det så effektivt och trovärdigt som möjligt.

Masterclass hållbarhetskommunikation

Heldag som ger dig verktyg för att kommunicera hållbarhet effektivt och trovärdigt, kunskap om hur greenwash undviks och hur olika målgrupper triggas att göra hållbara val.

Hållbarhetsredovisning i praktiken – från idé till lansering

Denna praktiskt inriktade tvådagarsutbildning handlar om hur du steg för steg tar fram en hållbarhetsredovisning från idé till lansering. Vi går vi igenom hur du arbetar med processens olika faser – att ta reda på vilka hållbarhetsområden som redovisningen ska fokusera på, vilka ramverk och riktlinjer som är lämpliga, hur man tar fram nyckeltal, skriver engagerande texter och skapar visuella uttryck som skapar en trovärdig och attraktiv hållbarhetsredovisning.