Aktuell Hållbarhet TV
Gräsrotsrörelser, data och nya affärsmodeller: Så kan små och medelstora bolag skapa verklig impact
Publicerad: 8 april 2022, 08:46
Hur kan SMEr skapa mesta möjliga impact i omställningen? I diskussionen medverkade bland annat Nicole Zethelius, head of sustainability & ESG strategy and practice, CGI Scandinavia, Maria Svantemark, vd och grundare, SustainLab, Lars Ejeklint, energiexpert & klimatcoach, Vattenfall
Små och medelstora företag står för hela 99 procent av alla företag i Sverige och har därmed en väldigt viktig roll i omställningen. Se webbsändningen om hur mindre bolag kan skapa impact genom allt från gräsrotsrörelser till att ställa om hela sin affärsmodell.
Att ställa om sin affärsmodell i grunden är att bryta helt ny mark, det finns inga färdiga manualer att ta till. Hur tänker man om hela ens affär? Och hur kan vi värdera produkter och tjänster på helt nya sätt i strävan att bli verkligt hållbar? I sändningen delade flera företag med sig av sina strategier.
Under avsnittet diskuterades också hur man kan arbeta med hållbarhetsdata på bästa sätt och hur nya regleringar kommer att påverka företagen framöver.
Här kan du se sändningen:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.
Gäster och agenda:
Hur tacklar vi våra hållbarhetsutmaningar som SME?
Mikael Botnen Diamant och Carl-Johan Schultz
Impact genom gräsrotsrörelser
Emilia Molin, VD, BE WTR
Att ställa om sin affärsmodell i grunden
Benny Arvidsson, vd och grundare, Form
Panel: Hur skapar vi mesta möjliga impact?
Nicole Zethelius, head of sustainability & ESG strategy and practice, CGI Scandinavia, Maria Svantemark, vd och grundare, SustainLab
Lars Ejeklint, energiexpert & klimatcoach, Vattenfall
Moderator: Josefin Jacobsson, redaktör Di Hållbart Näringsliv
Partner till sändningen: Vattenfall
Här kan du anmäla sig till framtida avsnitt av webbserien Hållbart Näringsliv: