Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Aktuell Hållbarhet TV

Webbinarium: Risk, omställning och resultatet i rankningen Hållbara Bolag

Publicerad: 4 november 2020, 14:00

Förmågan att hantera hållbarhetsrisker och fånga upp nya affärsmöjligheter är centralt för bolags konkurrenskraft. Se webbinarium där några av bolagen som toppar rankningen Hållbara Bolag 2020 delar med sig av sina erfarenheter.


Ämnen i artikeln:

Hållbara finanserSvenskt Näringsliv

För tredje året genomförs rankningen Hållbara Bolag, i år med fokus på riskhantering, omställningsförmåga och covid-19. Rankningen omfattar svenska börsbolag i sex branscher och genomförs av Aktuell Hållbarhet i samarbete med Dagens industri och Lunds universitet.

Under sändningen delar några av de företag som presterar bäst med sig av sina erfarenheter och tips på hur bolag bör förstå och hantera hållbarhetsriskerna. 

Här kan du se sändningen från den 3:e november:

 

Avsnittet den var första delen i en ny webbserie från Aktuell Hållbarhet och Dagens industri som sätter fokus på hur bolag kan hantera klimat- och hållbarhetsutmaningarna på ett affärsmässigt framgångsrikt sätt.

Nästa avsnitt ”Hållbarhetstrenderna du inte får missa” sänds den 2 december kl 13-14.

Läs mer och anmäl dig här:  

Gäster studion den 3:e november var: 

Susanne Arvidsson, docent och universitetslektor, Ekonomihögskolan, Lunds universitet 

Josefin Jakobsson, reporter Hållbart Näringsliv, Dagens industri 

Emma Ihre, Head of Sustainability Mannheimer Swartling

Torun Litzén, Director Corporate Communications, Kinnevik

Catharina Belfrage Sahlstrand, hållbarhetschef Handelbanken 

Martin Lundstedt, vd Volvo Group 

Felicia Reuterswaerd, Sustainability Manager of H&M Sweden 

Anna, Brodowsky, vice president public affairs, Essity 

Moderator, Catrin Offerman, innehållsproducent Di-gruppen

 

Aktuell Hållbarhet, redaktionen

redaktion@aktuellhallbarhet.se

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.