Debatt
Replik: KO och Arla har samma intresse
I en tidigare debattartikel välkomnade Greenpeace att Konsumentombudsmannen, KO, stämmer Arla för marknadsföringen av klimatneutral ekomjölk. Nu svarar Victoria Olsson, hållbarhetschef på Arla på Greenpeace debattartikel och anklagar miljöorganisationen för ”flera slarviga påståenden”.
Publicerad: 27 december 2021, 09:27
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Victoria Olsson, hållbarhetschef Arla Foto: Gabriel Liljevall
Ämnen i artikeln:
KlimatavtalHållbart varumärkeHållbarhetskommunikationmiljö kommunikationKlimatanpassningLivsmedelsindustrinI en debattartikel publicerad den 14 december skriver Sandra Lamborn från Greenpeace om Konsumentombudsmannens beslut att pröva Arlas marknadsföring kring netto noll klimatavtryck i domstol. Tyvärr innehåller artikeln flera slarviga
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.