Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Replik: KO och Arla har samma intresse

I en tidigare debattartikel välkomnade Greenpeace att Konsumentombudsmannen, KO, stämmer Arla för marknadsföringen av klimatneutral ekomjölk. Nu svarar Victoria Olsson, hållbarhetschef på Arla på Greenpeace debattartikel och anklagar miljöorganisationen för ”flera slarviga påståenden”.

Publicerad: 27 december 2021, 09:27

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Victoria Olsson, hållbarhetschef Arla

Foto: Gabriel Liljevall


Ämnen i artikeln:

KlimatanpassningKlimatavtalLivsmedelsindustrinHållbart varumärkeHållbarhetskommunikationmiljö kommunikation

I en debattartikel publicerad den 14 december skriver Sandra Lamborn från Greenpeace om Konsumentombudsmannens beslut att pröva Arlas marknadsföring kring netto noll klimatavtryck i domstol. Tyvärr innehåller artikeln flera slarviga

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.