Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Expertkommentar

Därför måste Volvo ändra sin reklam

Publicerad: 28 Maj 2014, 09:00

Volvos reklamfilm med Robyn har ifrågasatts av Konsumentverket som anser att påståendet ”vår största miljösatsning någonsin” ger ett vilseledande intryck av bilens miljöfördelar. Volvo måste nu förtydliga reklamen, annars driver Konsumentverket ärendet vidare.


Även begreppet ”miljömotor” används i filmen. Om fossilbränsledrivna motorer som ger upphov till miljöskadliga utsläpp och bidrar till växthuseffekten.

Läs vidare –

Starta din prenumeration.

Endast 99 kr första månaden

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
Daglig omvärldsbevakning i din inkorg
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med alla våra digitala artiklar samt vår omvärldsbevakning för 4495 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.