Karriär
Orklas nya kommunikationschef ska driva samtalet om hållbarhet vidare
Publicerad: 3 augusti 2020, 14:11
Sara Paulsson. Foto: Orkla
Hon blir ny kommunikationschef på Orkla i Malmö där hon bland annat ska driva på Orklas hållbarhetskommunikation.
Sara Paulsson blir ny kommunikationschef i Malmö för Orkla Sverige. Hennes uppdrag blir också att driva förändring i hållbarhetsfrågor och påverka samhällsutvecklingen i en positiv riktning.
”Orkla Sverige har en väldigt ambitiös hållbarhetsagenda för de närmaste åren. Jag vill med min kunskap och mina erfarenheter stärka den positionen ytterligare”, säger Sara Paulsson i en kommentar.
Sara Paulsson har erfarenhet från flera ledande positioner inom kommunikation, bland annat på Lindex och Ikea Sverige. Hon har även arbetat som journalist på Sveriges Radio.
Orkla skriver att företaget ser klimatfrågan som en av de viktigaste frågorna och att Orkla som stor aktör inom livsmedel och dagligvaruhandel vill vara en del av lösningen.
”Uppdraget är att få Orkla ännu mer engagerad i det offentliga samtalet inom hållbarhet och stärka relationerna och dialogen med våra viktigaste målgrupper. Sara har rätt erfarenhet för att ta Orkla till nästa nivå”, säger Cecilia Gannedahl, kommunikationsdirektör, Orkla Sverige, i en kommentar.