Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Forskaren: ”Hållbarhet har inte ett skvatt med kommunikation att göra”

Forskaren: ”Hållbarhet har inte ett skvatt med kommunikation att göra”

”För mycket för en person att hantera”, ”signal om bristande ambition” och ”risk för greenwashing”. Forskare lyfter fram flera problem med en delad hållbarhets- och kommunikationschefsroll.

Publicerad: 8 december 2021, 12:16

Ämnen i artikeln:

Hållbart varumärkeHållbarhetskommunikationUtbildning hållbarhet

Jacob Östberg, Joel Lindefors, Cecilia Solér och Tommy Borglund varnar för greenwashing.

Montage: Tom Fägrell

Jacob Östberg, professor i reklam och PR vid Stockholms universitet, har sett trenden där marknads- och kommunikationsmänniskor blir hållbarhetschefer komma krypande. Och det är inget som hör hemma i den

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.