söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Kommunikationscheferna som plötsligt blev hållbarhetschefer – hur gick det till?

De snackar om ”nettonoll”, ”klimatvänlig” och att ”bidra till en bättre värld”. Vissa av dem har fällts för vilseledande miljöpåståenden. Resumé och Aktuell Hållbarhet synar några av företagen som har en kombinerad hållbarhets- och kommunikationschefsroll. En roll som experter lyfter fram som problematisk, eftersom den kan leda till greenwashing.

Publicerad: 8 december 2021, 12:06

Ämnen i artikeln:

Hållbart varumärkeHållbarhetskommunikation

Somliga av hållbarhets- och kommunikationscheferna anser att de har svårt att hinna med den dubbla rollen, andra ser det som en fördel. Här Tero Marjamäki, Blocket; Janneke Wackerberg, Kronfågel och Erica Bertilsson, Arvid Nordquist. Foto: Tom Fägrell

Hållbarhetskommunikationen har fullkomligt exploderat de senaste åren. Alla vill ta position inom området. Anledningen är så klart att det är attraktivt, inte minst om du som företag vill stärka din

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev