Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggning

Kraftig ökning av oklara miljöpåståenden i reklam

Publicerad: 24 augusti 2021, 09:34

Emelie Neidre, jurist vid Konsumentverket, menar att det är oacceptabelt med vaga miljöargument i reklam.

Foto: Foto: Oyvind Lund

Dåligt underbyggda miljöargument har ökat kraftigt i reklamen, visar en kartläggning utförd av Konsumentverket.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetskommunikationKonsumtion

Konsumentverket har gjort en kartläggning av miljöargument i svensk reklam och det visar sig att användningen ökar kraftigt sedan den senaste undersökningen för sex år sedan. De vanligaste orden är

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News