måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Social hållbarhet

Jämställdhet och mångfald i fokus när de gröna flaggskeppen växer: ”Ger oss attraktionskraft som land”

Näringslivet vill vara lösningen för den gröna omställningen och har klivit fram och tagit en aktiv position. Hållbarhetsyrket har blivit allt mer kvinnodominerat. Men hur bra är de stora gröna flaggskeppen på jämställdhet ? Vi tog tempen på den gröna omställningen.

Publicerad: 8 mars 2023, 10:01

Ämnen i artikeln:

Gröna InvesteringarHållbart varumärkeAgenda 2030Social hållbarhet

Monika Franke (Polestar), Sofia Gellar (H2 Green Steel) och Pär Larshans (Ragn-Sells).

Ikea och H&M vill att målet för förnybart skärps inom EU och att ministerrådets mål på 40 procent inför 2030 skrotas. Att näringslivet flyttar fram sina positioner inom hållbarhet

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev