Biologisk mångfald
Globala bolag lanserar färdplan för minskad avskogning
Publicerad: 6 april 2021, 10:31
Tesco, Danone och Mondelez international är tre av de tolv multinationella bolagen som vill att inga av deras produkter ska orsaka någon avskogning. Foto: eppicphotography /iStock/ Getty Images
Tolv multinationella företag har lanserat sin färdplan för att minska avskogningen vid deras produktion eller användande av kartong- och pappersförpackningar. De har också börjat se över nötköttets del i avskogningen.
Ämnen i artikeln:
LeverantörskedjaPalmoljaVärldsnaturfondenWWFJordens VännerBiodiversitetSkogSkogsbrukFlera stora multinationella företag, såsom Unilever, Walmart, Nestlé, Pepsico, Colgate & Palmolive och Essity, lanserade under förra året sin ambition att bli ”skogspositiva”. Samma år presenterades färdplaner bolagens soja- och
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.