Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Biologisk mångfald

Globala bolag lanserar färdplan för minskad avskogning

Publicerad: 6 April 2021, 10:31

Tesco, Danone och Mondelez international är tre av de tolv multinationella bolagen som vill att inga av deras produkter ska orsaka någon avskogning.

Foto: eppicphotography /iStock/ Getty Images


Tolv multinationella företag har lanserat sin färdplan för att minska avskogningen vid deras produktion eller användande av kartong- och pappersförpackningar. De har också börjat se över nötköttets del i avskogningen.


Flera stora multinationella företag, såsom Unilever, Walmart, Nestlé, Pepsico, Colgate & Palmolive och Essity, lanserade under förra året sin ambition att bli ”skogspositiva”. Samma år presenterades färdplaner bolagens soja- och

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.