Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Cirkulär ekonomi

Kinnarps använder mått för att utveckla cirkulära produkter och affärsmodeller

Publicerad: 15 juni 2022, 08:08

Inredningskoncernen Kinnarps, med hållbarhetskoordinator Rickard Thil, har landat i två huvudsakliga mått för att utveckla cirkulära produkter och affärsmodeller. Bilden är ett montage.

Foto: LightFieldStudios/Privat

Det finns inte ett mått som säger hur cirkulär en produkt eller tjänst är. Det är erfarenheten hos inredningskoncernen Kinnarps, som har landat i två huvudsakliga mått för att utveckla cirkulära produkter och affärsmodeller.


Ämnen i artikeln:

Cirkulär Ekonomi

 En av de största frågorna inom cirkulär ekonomi handlar nu om att mäta hur långt omställningen har kommit. Men att ta fram just ett mått på hur cirkulär en produkt

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Cirkulär Ekonomi

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.