Cirkulär ekonomi
Kinnarps använder mått för att utveckla cirkulära produkter och affärsmodeller
Publicerad: 15 juni 2022, 08:08
Inredningskoncernen Kinnarps, med hållbarhetskoordinator Rickard Thil, har landat i två huvudsakliga mått för att utveckla cirkulära produkter och affärsmodeller. Bilden är ett montage. Foto: LightFieldStudios/Privat
Det finns inte ett mått som säger hur cirkulär en produkt eller tjänst är. Det är erfarenheten hos inredningskoncernen Kinnarps, som har landat i två huvudsakliga mått för att utveckla cirkulära produkter och affärsmodeller.
En av de största frågorna inom cirkulär ekonomi handlar nu om att mäta hur långt omställningen har kommit. Men att ta fram just ett mått på hur cirkulär en produkt
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.