Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

Arla: Vi står för marknadsföringen till 100 procent

Publicerad: 3 maj 2022, 07:07

Victoria Olsson, hållbarhetschef på Arla, menar att företaget inte alls dragit tillbaka sin reklam om netto noll klimatavtryck utan enbart utvecklat marknadsföringen.

Foto: Arla

Arlas hållbarhetschef Victoria Olsson bemöter nu reaktionerna på att företaget beslutat att sluta med sitt budskap ”netto noll kllimatavtryck” på sina mjölkpaket. Hon ser det inte som att Arla dragit tillbaka sin reklam.


Arla bemöter nu reaktionerna på företagets beslut att ersätta budskapet ”netto noll klimatavtryck” på sina förpackningar med budskap om ekoböndernas arbete för jordhälsa och biologisk mångfald. Enligt Victoria Olsson, hållbarhetschef

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.