Klimat
”Bedrövligt att Arla drar tillbaka klimatbudskapet”
Publicerad: 28 april 2022, 09:48
Att Arla drar tillbaka sin klimatkommunikation visar hur viktigt det är att vara tydlig med sitt budskap, menar Kaj Török.
Foto: Max Burgers
Det är fel av Arla att dra tillbaka sin klimatkommunikation. Ett bättre alternativ hade varit att justera budskapet, menar Kaj Török, hållbarhetschef på Max Burgers.
Ämnen i artikeln:
miljö kommunikationNär begrepp som nettonoll och klimatneutral används är det viktigt att förtydliga vad som avses, eftersom det fortfarande är otydligt för många konsumenter vad som faktiskt menas. Samtidigt är det
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.