Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

”Bedrövligt att Arla drar tillbaka klimatbudskapet”

Publicerad: 28 april 2022, 09:48

Att Arla drar tillbaka sin klimatkommunikation visar hur viktigt det är att vara tydlig med sitt budskap, menar Kaj Török.

Foto: Max Burgers

Det är fel av Arla att dra tillbaka sin klimatkommunikation. Ett bättre alternativ hade varit att justera budskapet, menar Kaj Török, hållbarhetschef på Max Burgers.


Ämnen i artikeln:

miljö kommunikation

När begrepp som nettonoll och klimatneutral används är det viktigt att förtydliga vad som avses, eftersom det fortfarande är otydligt för många konsumenter vad som faktiskt menas. Samtidigt är det

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

miljö kommunikation

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.