Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Klimat

Bilreklam fälls av Konsumentverket

Publicerad: 19 september 2017, 05:40

Skodas kampanj kritiseras bland annat för att utelämna information om bilens koldioxidförbrukning och bränsleutsläpp.


Ämnen i artikeln:

Växthuseffekten

Skodas kampanj ”En egen väg” fälls av Konsumentverket. Kampanjen består bland annat av skyltar och annonser där bilförare uppmuntras att ta ”sin egen väg”. Enligt Konsumentverket uppviglar kampanjen till körning i strid mot terrängkörningslagen som innebär att det är förbjudet för alla fordon utom jordbruksfordon att köra i terräng. Dessutom kritiseras kampanjen för att sakna viktig information om bilens koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning.

Lina Rosengren

Ämnen i artikeln:

Växthuseffekten

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.