Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Klimat

Boken ”Hållbar affärsutveckling” – verktyget då du ska övertyga

Publicerad: 10 Februari 2010, 13:42

Har du problem att få ekonomichefen eller vd:n att förstå vikten av hållbar affärsutveckling? Boken ”Hållbar affärsutveckling” kan då vara ett effektivt verktyg.


Ämnen i artikeln:

Verktygstips Csr

”Hållbar affärsutveckling” har skrivits av csr-nestorn Lars-Olle Larsson, csr-specialist och partner på Öhrling PricewaterhouseCoopers. Boken som ges ut av FAR-SRS Förlag har ett omfång på nästan 300 sidor och ger läsaren en rejäl lektion i hållbara affärer. På omslaget konstateras: ”Denna handbok är förbi frågan varför, här beskrivs hur det är och hur det kommer att bli.”

Boken tar upp allt som kan tänkas vara angeläget ur ett affärsmässigt perspektiv; från globala hållbarhetsstandarder och ansvarsfulla investeringar till redovisningsprinciper och evidens för att csr-arbete är värdeskapande. Den ger också en rejäl och intressant framåtblick.
– Jag är övertygad om att det är väl investerad tid för en cfo (ekonomichef, reds anm) i ett noterat bolag att läsa boken för att starta ”brobygget” till hållbarhetschefen, säger Lars-Olle Larsson, som också konstaterar att dessa broar ofta saknas i bolag i dag.

Här hittar du "Hållbar affärsutveckling"

Mikael Salo

mikael.salo@aktuellhallbarhet.se

Ämnen i artikeln:

Verktygstips Csr

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.