Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

Fria tyglar fördel i hållbar livsmedelsförsäljning

Publicerad: 12 mars 2015, 22:00

I en ny avhandling från Internationella miljöinstitutet vid Lunds universitet hävdar Matthias Lehner att livsmedelsbutikers framgångar med försäljning av ekologiskt och andra hållbarhetsmärkta produkter till stor del beror på hur väl butikerna lyckas snappa upp…


I en ny avhandling från Internationella miljöinstitutet vid Lunds universitet hävdar Matthias Lehner att livsmedelsbutikers framgångar med försäljning av ekologiskt och andra hållbarhetsmärkta produkter till stor del beror på hur

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.