Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration
Klimat
Publicerad: 3 december 2020, 10:13
Mark Schneider, CEO för Nestlé, berättar att företaget ska halvera utsläppen av koldioxid fram till år 2030 och bli klimatneutrala år 2050. Det ska ske med satsningar på hållbart jordbruk, plantering av hundratals miljoner träd. Varumärket Nespresso siktar på att nå koldioxidneutralitet år 2022.
Foto: Laurent Gillieron och Fredrik Persson TT och Nestlé
Med satsningar på hållbart jordbruk, trädplantering och förnybar el ska ett av världens största livsmedelsföretag hamna i linje med målsättningarna i Parisavtalet.
Nestlé, en av världens största livsmedelskoncerner, har beslutat att halvera utsläppen av koldioxid fram till år 2030 och att bli klimatneutrala till år 2050. Bland åtgärderna i den färdplan som
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.