Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

Hallå där Mikael Persson…

Publicerad: 4 juli 2011, 04:39

… projektledare för pr-byrån Westanders Almedalssatsning.


Vad kommer ni att göra i år?
– Vårt fokus är att rekrytera fler medarbetare. Sedan arrangerar vi ett seminarium med namnet ”Borde Carl Bildt sluta twittra?” som handlar om sociala medier. Vi delar även ut priset Hetast i Almedalen. Som vanligt genomför vi också Pr-akuten där vi bjuder på 30 minuters rådgivning med två av våra konsulter.

Vad ser du för trender i år?
– Det kommer att bli fokus på de nya partiledarna och Sverigedemokraterna. Det är också alltid spännande att se vilken oväntad fråga som dyker upp.

Vad har du för tips till dem som ska till årets Almedalsvecka?

– Om man är aktör som inte varit där tidigare och ska dit är ett tips att bara se och lära innan man själv ordnar något. Ett annat tips är att vänta med medielanseringar till veckorna efter Almedalen om det är möjligt. Det är väldigt trångt i media just den veckan, men under sommaren råder det i stället brist på nyheter.

Det är året efter valår. Hur påverkar det årets politikervecka?
– Man säger varje år att det blir lite svalare, men jag tycker aldrig att det blir det. Det blir fler och fler aktiviteter varje år. Stämningen blir kanske lite mindre panikartad eller hätsk, men intresset bland partiledarna är stort och alla ska dit. Aktiviteterna lär slå rekord som vanligt.

Mikael Salo

Chefredaktör och ansvarig utgivare

mikael.salo@aktuellhallbarhet.se

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.