Klimat
Hårdare krav på livsmedelsförsäljares avfallsarbete
Publicerad: 10 oktober 2012, 20:00
Stora livsmedelsförsäljare inom EU, däribland Ikea, beslöt i veckan att genomföra minst två kampanjer för att öka medvetenheten kring matavfall under de kommande två åren. Beslutet togs under ett möte tillsammans med EU-kommissionen, där miljökommissionär…
Stora livsmedelsförsäljare inom EU, däribland Ikea, beslöt i veckan att genomföra minst två kampanjer för att öka medvetenheten kring matavfall under de kommande två åren. Beslutet togs under ett möte
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 3 145 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 4 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.