Klimat
”Konsumenter integreras inte i hållbarhetsarbetet”
Publicerad: 7 december 2014, 22:00
Samarbeten mellan livsmedelsföretag och miljöorganisationer är vanliga i hållbarhetsarbetet. Men samarbetet mellan företagen och deras kunder brister. Det menar Julia Rotter vid Sveriges lantbruksuniversitet som i veckan presenterar sin avhandling Responsibility and collaboration. Empirical studies…
Samarbeten mellan livsmedelsföretag och miljöorganisationer är vanliga i hållbarhetsarbetet. Men samarbetet mellan företagen och deras kunder brister. Det menar Julia Rotter vid Sveriges lantbruksuniversitet som i veckan presenterar sin avhandling
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.