Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

Konsumenter misstror reklamens miljöbudskap

Publicerad: 8 juni 2010, 20:00

Sex av tio konsumenter anser att budskap om miljö och klimat i marknadsföring används på ett förvirrande sätt eller rent av missbrukas. Detta enligt en opinionsundersökning på uppdrag av konsultföretaget Yttra konsumentkommunikation. Drygt 1000 personer…


Sex av tio konsumenter anser att budskap om miljö och klimat i marknadsföring används på ett förvirrande sätt eller rent av missbrukas. Detta enligt en opinionsundersökning på uppdrag av konsultföretaget

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.