Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Klimat

Lista: 100 opinionsbildare med störst makt i sociala medier

Publicerad: 12 November 2015, 06:00

Pixabay

Foto: Pixabay.com

Här är rankingen av de 100 mest inflytelserika opinionsbildarna inom hållbarhet på sociala medier. Ta reda på om ditt namn är med på listan!


Ämnen i artikeln:

FacebookPolitikOpinion

Här är rankingen av de 100 mest inflytelserika opinionsbildarna inom hållbarhet på sociala medier. Ta reda på om ditt namn är med på listan!

Bakom undersökningen Sustainability Engagement Mapping står Whispr Group och Sustainable Brand Insight som också ligger bakom varumärkesstudien Sustainable Brand Index™.

Rapporten rankar företag, politiker, organisationer och opinionsbildare inom hållarbarhet med utgångspunkt i det digitala samtalet på Twitter. De som hamnar i toppen på listan har visat högst trovärdighet och engagemang i sociala medier.

– Studien grundas på data publicerat på Twitter under de senaste 12 månaderna och har skett genom en kombination av statistisk textanalys och manuell selektion. Anledningen att Twitter är i fokus beror på att det är där opinionen för hållbarhet sker i dag. I den här typen av studier tittar man ofta på hur många följare man har och hur aktiv man är, men det har inte vi gjort. Vi har i stället undersökt hur man uppfattas av andra, om människor interagerar med dig och  hur trovärdig du upplevs av andra. Rankingen är baserad på två faktorer. Den ena är dialog, om och med vilka man interagerar med och den andra mäter en generell engagemangsnivå för ämnet hållbarhet, säger Erik Elvingsson Hedén, vd för Sustainable Brand Insight.

Lista:

1-10

11-20

21-30

31-40

41-50

51-60

61-70

71-80

81-90

91-100

Läs mer om studien Sustainability Engagement Mapping här. 

joline.ekman@miljoaktuellt.se

Ämnen i artikeln:

FacebookPolitikOpinion

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.