Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

Ryanair jumbo på hållbarhet – igen

Publicerad: 26 mars 2015, 08:40

Lågprisflygbolaget Ryanair hamnar i botten i hållbarhet för tredje året i rad.


Det konstaterar Sustainable Brand Insight, som varje år rankar landets mest hållbara varumärken utifrån folkets betyg.

Ryanair hamnar hamnar längst ner, plats 253, på listan.

– Konsumenterna anser överlag att flygbranschen är en ohållbar bransch och det är inte förvånande att Ryanair, som dessutom är ökänt när det gäller deras hantering av sociala frågor, hamnar i botten i år igen.

– För att bli trovärdiga i konsumenternas ögon måste de skaffa sig substans bakom sin hållbarhetskommunikation”, säger Erik Hedén, Managing Director på Sustainable Brand Insight.

Läs mer här.

Ola Söderlund

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.