Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Klimat

Sista chansen för Sting-sugna teknik-startups

Publicerad: 19 April 2011, 03:11

Sting Day står för dörren. 5 maj strålar minst 80 innovationsbolag och ett stort antal investerare samman. Än finns det plats för fler bolag men det är bråttom, sista ansökningsdag är imorgon, onsdag.


Ämnen i artikeln:

CleantechTeknikMiljöteknikGreentechForskningIngenjör

5 maj arrangeras Sting Day i Kista Science City norr om Stockholm. Under nätverkseventet träffas 65 investerare, 55 innovationsbolag samt nyckelpersoner från industri och akademi, meddelar Sting, Stockholm Innovation & Growth.

Utöver bolagen som redan ingår i Sting-sfären kommer 15 externa startup-företag att utses som får medverka under eventet. Hittills har 80 företag ansökt om att delta. Att närvara på Sting Day innebär bland annat att företag får träffa nya möjliga affärskontakter och möjlighet delta i en speedcoachning. Fler än 200 personer från Stings nätverk kommer att närvara.

– Alla utvalda bolag får även pitcha sin affärsidé för STINGs erfarna affärscoacher, med efterföljande konstruktiv feedback som vi hoppas kan hjälpa bolaget framåt, säger Jessica Stark, marknadsansvarig på Sting, i ett pressmeddelande.

När Sting väljer ut de 15 bolagen tar organisationen hänsyn till följande:

– Det ska finnas ett tydligt identifierat problem som potentiella kunder verkligen vill få löst.
– Det ska finnas en stor internationell marknads- och tillväxtpotential.
– Bolaget ska baseras på en innovativ teknologi som kan generera ett tydligt kundvärde.
– Bolaget ska innehålla ett starkt team och – eller – en vilja att utveckla ett starkt team med “stjärnor”.
(källa Stingday.se)

Ansökan till Sting Day gör du här.

Jonnie Wistrand

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.