Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Klimat

Verktygstips: Så ska du kommunicera ditt miljöarbete

Publicerad: 16 Mars 2010, 21:33

Den här boken kan hjälpa dig med kommunikationsarbetet inom miljö och hållbar utveckling.


Ämnen i artikeln:

Verktygstips Csr

"Miljökommunikation och hållbar utveckling – stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta" heter en relativt ny miljötitel som i höstas gavs ut av SIS förlag.

Huvudförfattare är CSR-nestorn Magnus Enell, även välkända namn som bland annat Richard Almgren, Mattis Bergquist, Anne Nilsson och Sven-Olof Ryding återfinns som författare till vissa kapitel.

Boken är relativt praktiskt inriktad och riktar sig till personer som på ett eller annat sätt arbetar med kommunikation kring miljö och hållbar utveckling.

"Genom att aktivt arbeta med en genomtänkt miljökommunikation kan ditt företag stärka varumärket och skapa affärsnytta, till exempel i form av att behålla och få nya kunder, samt att få engagerade anställda. Dessutom så kommer ditt företag bli extra attraktivt för framtida anställda." står att läsa på baksidan av boken.

Boken orienterar läsaren kring ett antal relevanta och vanliga  frågeställningar, exempelvis vilka kommunikationsvägar som finns och bör användas, vad klimatkommunikation och klimatmärkning är och hur Global Reporting Initiative (GRI) kan bli ett hjälpmedel i kommunikationsarbetet.

Priset på boken är dock högt, 795 kronor kostar den att förvärva.

Miljöaktuellt, redaktionen

Ämnen i artikeln:

Verktygstips Csr

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.