Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

”Visst kan man kalla klimatkompensation för fusk”

Publicerad: 28 juni 2021, 11:32

Ur Haglöfs kampanj om klimatkompensation

Foto: Haglöfs

Outdoorföretaget Haglöfs har under våren rullat ut en internationell annonskampanj där klimatkompensation kallas fusk. Victor Adler, global marknadschef för Haglöfs förklarar det oväntade greppet och berättar om reaktionerna.


Många företag klimatkompenserar och sedan tycker de att de är klimatneutrala och klara. Hagöfs hade lite svårt att se det på det sättet, det kändes som e gennväg att tänka

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.