Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Klimat

Volvo PV rädda för pressflopp i Detroit

Publicerad: 2 januari 2009, 07:43

Snart startar Detroit Auto Show. Krisen håller journalisterna borta, tror Volvo Personvagnar som kör hårt med webb- och satellit-tv istället.


Den 17 januari blir Detroit Auto Show helt publik. Men dessförinnan får bland annat bransch- och mediefolk tillgång till nyheterna på mässan. Krisen har skapat oro för att journalister och affärsfolk ska svika tillställningen och för att vara säker på att nyheterna når ut har Volvo Personvagnar valt att sända en tv-show live från Detroit, meddelar företaget.

Under utsändningen via webben kommer journalister att kunna ställa frågor till Volvo som utöver att besvara frågorna bland annat kommer att visa upp XC60 och ett S60-koncept. I USA kommer programmet att sändas i HD via satellitoperatören Directtv.

– Volvo måste fortsätta att nå ut till media och låta journalister få tillgång till produktinformation och företagets perspektiv trots de ekonomiska förutsättningarna, säger Peter Ganjbar på Volvos kommunikationsavdelning i ett pressmeddelande.

Jonnie Wistrand

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.