Livsmedel
Arla får antipriset ”Årets matbluff” för sin netto noll-kampanj
Publicerad: 26 januari 2022, 10:25
Det var 2019 som Arla lanserade vad som kallades ”världens första klimatneutrala mejerisortiment”. Foto: Arla Foods
Arlas kritiserade klimatkampanj för mjölk fortsätter engagera och uppröra.
Antipriset Årets matbluff delas i år ut till Arla för företagets marknadsföring med frasen ”Netto noll klimtavtryck”. Priset delas ut av konsumentföreningen Äkta vara som delat ut priset i sju
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.