Livsmedel
Här är plattformen som ska få livsmedelsjättarna att samarbeta kring hållbarhetsfrågorna
Publicerad: 20 september 2021, 11:00
Mattis Bergquist, hållbarhetshef på Coop, berättar om deras initiativ för mer samarbete kring hållbarhetspåverkan från livsmedel och att hållbarhetsfrågorna blir allt mer konkurrensneutrala områden. Foto: HANS ALM
En ny gemensam plattform med hållbarhetsdata för olika livsmedel utvecklas just nu. Målet är att branschens alla aktörer utifrån gemensam data ska kunna sätta sin egen prägel på egna appar och tillämpningar.
I våras meddelade Coop att de ville se en branschgemensam databas för olika varors hållbarhetspåverkan. Nu programmeras en ny, neutral och gemensam plattform som alla aktörer i branschen ska få
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.