Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Livsmedel

Livsmedelskedjorna svarar WWF: Slutar inte med köttkampanjer trots allt

Publicerad: 23 november 2022, 10:37

Livsmedelskedjor söker alternativ, men...

Foto: luoman

Som svar på WWF:s kritik om det ohållbara med köttkampanjer som uppmuntrar till ökad konsumtion, skriver Willys att det inte är möjligt att helt sluta med dem. Ica menar att flerköpskampanjer för kött är sällsynt centralt, men att enskilda handlare kan ta egna initiativ. Kanske blir det förändring framöver.

Ämnen i artikeln:

KonsumtionDrivkrafter att välja mer hållbartVeckobrev

Kerstin Lundell

kerstin.lundell@aktuellhallbarhet.se


Både Willys och Ica har kritiserats av Världsnaturfonden, WWF, för sina kampanjer på kött som får konsumenter att göra ohållbara val. I företagens svar på kritiken framgår att de

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev