Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Livsmedel

Matjätten börjar klimatskylta – men säljer fortfarande kött från Brasilien: ”Försöker göra det vi kan”

Publicerad: 20 april 2022, 06:02

Skyltarna har budskap som exempelvis att välja de frukter och grönsaker som är i säsong.

Foto: Oskar Omne

Matkedjan Hemköp börjar med skyltning till klimatsmarta varor i sina butiker. Ett viktigt steg, men det krävs en större samhällsansträngning för att ändra konsumenternas köpbeteende, enligt Anna Danielsson, hållbarhetsansvarig på bolaget.


Ämnen i artikeln:

KöttLivsmedelsindustrin

Det är mot bakgrund av Hemköps ambition att bidra till att halvera konsumenterna klimatpåverkan från livsmedelskonsumtion till år 2030 som matkedjan nu börjar med skyltning till klimatsmarta val i samtliga

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KöttLivsmedelsindustrin

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.