Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Livsmedel

Stora möjligheter för livsmedelsföretag att hantera sitt eget matsvinn

Publicerad: 9 mars 2021, 10:23

Enligt Unep slängdes 931 miljoner ton mat under 2019.

Foto: Astrid860/ Getty

Axfood har minskat sitt matsvinn till 1,26 procent. Digitalisering och automatisering uppges vara nyckeln till det effektiva arbetet.


Livsmedelsföretag har stora möjligheter att ta ansvar för sin del av problemet med matsvinn. Det visar bland annat Axfoods senaste hållbarhetsrapport där företaget berättar hur de minskat matsvinnet till 1,26

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.