Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Natur

TV4 inget för Miljöpartiet

Publicerad: 9 December 2009, 11:25

TV4 erbjuder alla rikdsdagspartier köpa utrymme för politisk reklam till valet 2010. Mycket tyder för att Miljöpartiet redan nu bestämt sig för att tacka nej. Istället kan man komma att satsa på sociala medier.


Ämnen i artikeln:

AffärerPolitik

Det är Dagens Media som berättar om Miljöpartiets beslut. Miljöpartiet uppger till tidningen att en begränsad valbudget och en snäv målgruppsanpassning är skälet till beslutet.
– Det är helt klart svårt att målgruppsanpassa budskapet i ett så brett media. Dessutom kostar det väldigt mycket pengar, vilket vi helt enkelt inte har budgeten för, säger partisekreterare Agneta Börjesson, till Dagens Media.

Istället för TV-reklam kan Miljöpartiets valbudget istället komma att riktas mot sociala medier. Inför EU-valet gjorde Miljöpartiet en satirisk Youtube-kampanj.
– Vi hade väldigt roligt med de filmerna, så det är mycket möjligt att vi även inför valet 2010 kommer integrera marknadsföringen med sociala medier, säger Agneta Börjesson.

Jon Rohne

jon.rohne@aktuellhallbarhet.se

Ämnen i artikeln:

AffärerPolitik

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.