Hållbarhetsarbete
Din reklamkampanj kan vara en klimatbov
Publicerad: 1 juni 2023, 09:45
En utmaning för hela branschen att få koll på utsläppen i alla led – även när det gäller marknadsföringsinsatser
Foto: andresr
Nu börjar mediebyråerna beräkna klimatavtrycket för reklamkampanjer och vill påverka konsumentbeteende.
✓Jakt på standardiserad lösning
✓Så mycket släpper en kampanj ut
JCDecaux slog förra året på stora trumman när de gick ut med att bolaget beräknar och kompenserar klimatavtrycket för kundernas kampanjer. Men liknande klimatberäkningar görs även på andra håll
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 3 145 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 4 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.