tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhetsarbete

Din reklamkampanj kan vara en klimatbov

Publicerad: 1 juni 2023, 09:45

En utmaning för hela branschen att få koll på utsläppen i alla led – även när det gäller marknadsföringsinsatser

Foto: andresr

Nu börjar mediebyråerna beräkna klimatavtrycket för reklamkampanjer och vill påverka konsumentbeteende.
✓Jakt på standardiserad lösning
✓Så mycket släpper en kampanj ut

Ämnen i artikeln:

CsrEkologisk hållbarhetHållbara städer

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


JCDecaux slog förra året på stora trumman när de gick ut med att bolaget beräknar och kompenserar klimatavtrycket för kundernas kampanjer. Men liknande klimatberäkningar görs även på andra håll

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 3 145 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 4 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev