Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhetsarbete

Forskare: ”Konkurrenter måste börja se varandra som partners”

Publicerad: 9 december 2021, 10:41

Siarhei Manzhynski, som forskar på coopetition, när konkurrenter samarbetar för att lösa gemensamma problem.

Forskning visar att konkurrenter helst inleder samarbeten för att lösa problem inom hållbarhetsområdet, så kallad coopetition. Nya metoder hjälper företagen att avgöra vilka samarbeten som är lönsamma eller inte.


Ämnen i artikeln:

ForskningIndustri

Allt fler bolag inleder branschsamarbeten för att lösa gemensamma utmaningar och problem. Nu har forskare vid Umeå universitet utvecklat metoder så att företag i förväg kan bedöma hur stor den

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ForskningIndustri

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.