Hållbarhetsarbete
Forskare: ”Konkurrenter måste börja se varandra som partners”
Publicerad: 9 december 2021, 10:41
Siarhei Manzhynski, som forskar på coopetition, när konkurrenter samarbetar för att lösa gemensamma problem.
Forskning visar att konkurrenter helst inleder samarbeten för att lösa problem inom hållbarhetsområdet, så kallad coopetition. Nya metoder hjälper företagen att avgöra vilka samarbeten som är lönsamma eller inte.
Allt fler bolag inleder branschsamarbeten för att lösa gemensamma utmaningar och problem. Nu har forskare vid Umeå universitet utvecklat metoder så att företag i förväg kan bedöma hur stor den
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.