Ta del av allt innehåll på Aktuell Hållbarhet
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhetsarbete

Haglöfs: Pressade priser kan göra miljösatsningar svårare

Publicerad: 23 november 2021, 10:31

Fredrik Ohlsson, vd på Haglöfs, tror att aggressiva prissänkningar som de under Black Week på sikt kan påverka hållbarhetsarbetet negativt.

Flera friluftsföretag har valt att ta ställning mot konsumtionshets och den ökända readagen Black Friday som nu blivit en hel reavecka. Haglöfs vd, Fredrik Ohlsson, menar att aggressiva prissänkningar kan påverka hållbarhetsarbetet negativt.


Ämnen i artikeln:

Hållbart varumärkeKonsumtionmiljö kommunikation

Klädföretaget Haglöfs har under många år tagit ställning mot de miljömässiga och sociala riskerna med överdriven konsumtion. 

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till alla artiklar på sajten
AH Direkt - omvärldsbevakning i din inkorg varje dag
Stort utbud av artiklar med stöd för strategiskt och praktiskt hållbarhetsarbete

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.