Hållbarhetsarbete
Haglöfs: Pressade priser kan göra miljösatsningar svårare
Publicerad: 23 november 2021, 10:31
Fredrik Ohlsson, vd på Haglöfs, tror att aggressiva prissänkningar som de under Black Week på sikt kan påverka hållbarhetsarbetet negativt.
Flera friluftsföretag har valt att ta ställning mot konsumtionshets och den ökända readagen Black Friday som nu blivit en hel reavecka. Haglöfs vd, Fredrik Ohlsson, menar att aggressiva prissänkningar kan påverka hållbarhetsarbetet negativt.
Klädföretaget Haglöfs har under många år tagit ställning mot de miljömässiga och sociala riskerna med överdriven konsumtion.
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.