Cecilia Tisell. generaldirektör på Konsumentverket. Foto: Oyvind Lund
Konsumentverkets generaldirektör: Den mänskliga hjärnan är lat och vill helst inte välja alls
Företagens miljöargument är ofta för allmänna, något ibland kan förvirra konsumenter och gör det svårt att välja rätt. Det anser Konsumentverkets generaldirektör, Cecilia Tisell, som nu vill se fler beslut i domstol som klargör hur hållbarhetsargument får användas i marknadsföring.
Barbara Taltavull
Juristen Cecilia Tisell har styrt arbetet på Konsumentverket och varit konsumenternas främsta företrädare sedan 2016. Då hade hon, efter många år som yrkesdomare, varit avdelningschef och ställföreträdande konsumentombudsman i fyra
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.