Det finns redan upptrampade stigar som mindre bolag kan ta för sitt hållbarhetsarbete. Foto: NicoElNino
Så får mindre företag draghjälp av storbolagen
Mindre företag brottas ofta med begränsade resurser i hållbarhetsarbetet. Men det finns mycket att lära av storbolagen som många gånger har trampat upp vägen. Här är genvägarna att ha koll på.
Daniel Boman
Använd intressentdialogen med större företag för att lyfta hållbarhetsarbetet. Eftersom det ligger i storbolagens intresse att mindre företag lever upp till de egna ambitionerna finns det goda förutsättningar för att
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Hållbart varumärke