Hållbarhetsredovisning
Efter kampanjen – nu redovisar fler storbolag sin påverkan
Publicerad: 25 januari 2023, 14:01
Klädtillverkaren Levi Strauss börjar redovisa sin vattenförbrukning efter CDP-kampanjen. Foto: Richard Drew
Storbolag som Levi Strauss, Samsung och Mitsubishi redovisar nu fler siffror över sin miljö- och klimatpåverkan. Det efter kampanjande från CDP, som uppmanat företagen att redovisa talen.
Ämnen i artikeln:
HållbarhetskommunikationOrganisationen CDP har sedan 2017 bedrivit kampanjen ”Non disclosure campaign”, med målet att få fler företag att redovisa sin miljö- och klimatpåverkan. Och i år har flera storbolag anslutit –
Läs vidare –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 4 495 kr/år (ex. moms) får du tillgång till alla våra digitala artiklar samt vår dagliga omvärldsbevakning som håller dig uppdaterad för bättre beslutsfattande. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.